Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Titta!

Av Kicki - 5 mars 2008 21:07

Matilda säger "titta" och så pekar hon. Det låter åtminstone som hon säger "titta", och när hon dessutom pekar blir det ju tydligt. Hon satt och pekade och sa "titta" hos sin mormor och morfar idag. Medan jag var i stallet, hade hon och mormor varit ute på promenad i solskenet. Men hon duckade för solen.


Hon fick bada ikväll, och hon har blivit så duktig på det. Hon håller i sig i baljkanterna när hon håller på att tappa balansen. Jag sitter redo på sidan, men jag behöver knappt hjälpa henne alls numer. Och så plaskar hon, med båda händerna. Hon tycker det är skitkul att bada. Det är ju bra. Det vore hemskt om man fick tvinga henne. Nu badade hon till hon fick russintår. Sen blev det helkroppsmassage med insmorning, ny blöja, pyjamas och stor flaska välling. Gissa om hon ville till sängen efter det. Mysbejbis.


Imorn ska vi vara hemma hon och jag. En liten promenad blir det nog, där på förmiddagen. Men sen ska vi få paket från IKEA, då är det bäst att hålla sig hemma. Matilda ska få en matta. Jag hoppas att hon kommer vilja vara på den. Hon kan ju inte vara i gåstolen hela tiden, hon måste ju lära sig att gå på riktigt oxå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards