Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

Ej längre en "facebookare"

Av Kicki - 16 mars 2008 09:14

Jag avaktiverade mitt facebook-konto nyss. Jag fick nog. Ok, jag hade några vänner och många av dem har jag inte pratat med på flera år. Men jag tyckte bara jag fick kedjebrev. "Skicka vidare och nåt ska hända" "skicka vidare om nån tycker om dig" "skicka vidare om du är en bra människa" bla bla bla bla bla... Ganska opersonligt faktiskt.

Jag gjorde väl några quiz oxå. Det var väl sådär halvkul. Jag sitter hellre och gör budget i excel, faktiskt.

Nu när jag skulle avsluta mitt konto såg jag att man kunde skaffa sig ett "växthus". Gissa vilken växt de hade som symbol? Kanske inte marijuana, kanske bara hampa, men ändå. Jag ställer mig lite kluven till det, faktiskt. Droger behöver inte reklam, de säljer så bra ändå.

Jag gillar inte vinreklam heller, så fick jag det sagt. Inte ens i Nyhetsmorgon. Jag tycker det är ett jäkla pimplande av alkohol i den morgonsoffan. Helt onödigt, enligt mig.

Nu kom jag bort från ämnet, Facebook.

Jag har inte varit någon flitig besökare, direkt.

När jag får kedjebrev till min mail, raderar jag ungefär 95% av dem direkt, utan att ens titta vad det är. Om det står VB eller FWD ryker de i papperskorgen, utan att passera gå.

På Facebook tog det en jävla tid att radera skräp och behålla det som var personligt och intressant. Det var den tid jag la ner på Facebook. Inte så kul att hänga på ett ställe där man bara får städa hela tiden, jag skottar nog med skit i stallet.



 
 
Linnéa

Linnéa

16 mars 2008 20:21

Hej! Nu hittade jag hit. Ska läsa mig igenom ditt liv när jag har tid. Du får gärna lasa igonom mitt liv på min blogg. Håller med dig om facebook, men det var kul att hitta dig där. Kram

http://www.sandvargen.blogg.se

 
Ingen bild

Kicki

16 mars 2008 20:29

Härligt! Blogga är grejer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards