Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

På volt

Av Kicki - 16 mars 2008 20:35

Idag jobbade Spotlight och jag på volt. Först i skritt, sen i trav. Sen provade vi galoppera lite, det blev ungefär sex galoppsprång i varje varv och det är en enorm förbättring. En gång provade han springa rakt in i en stolpe. Han har en favoritstolpe som han siktar på varje gång vi galopperar i höger varv. Jag är numera förberedd på det, så jag hinner parera. Igår sprang han ju rakt in i en höboll, men då stod jag som tur var på sidan.

Jag tyckte han var duktig som fattade galopp utan större övertalning idag, så vi jobbade mest i kort trav. Vi ökade och minskade volten, det gick riktigt bra! Bättre än jag väntat mig. Ibland förstår han inte riktigt att han ska öka volten samtidigt som han ska vara ställd inåt. Men det kopplar då och då. Jag provade att göra halt och komma fram i trav direkt, och det var han enormt duktig på. Ett skrittsteg och sen trav. Nu vet jag att han kan, så det är bara att jobba vidare. Jag red sista kvarten utan stigbyglar och det kändes, i rumpan.


Efter ridningen organiserade vi i sadelkammaren/klubbrummet. (Inte jag och Spotlight då, jag tror inte han är så bra på att organisera, han fick iallafall inte vara med.) Vi gick igenom täcken, flyttade sadlar och selgrejer. Det är en del kvar att göra, så vi ska nog fortsätta imorn. Då ska Matilda få följa med och va med oss.


Vi hade lite barnridning oxå tidigare på dagen. En liten kille kom och provade rida med westernsadel. Men han tyckte att hästen var lite för hög, så det var mer läskigt än roligt. Trots allt har han något att skryta om på dagis!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards