Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Fy fan!

Av Kicki - 27 mars 2008 09:14

Jag vet att jag ska vara positiv och se möjligheterna och vara tacksam för det jag har. Men det här suger! 

Jag fick föräldrapenning idag och allt gick till räkningar. Allt!!! Och när Husse får pengar går även alla de till räkningar, för jag har lämnat hyran bland annat. När jag och Husse pratar så är det jag som får vara den positiva och säga att allt ordnar sig, för han brukar vara domedagsprofet. Det är jävligt jobbigt att vara positiv nu, när vi inte har en krona över. Jag måste få prata av mig någonstans. Vill inte få panik, men jag vet att jag kommer få uppmuntra Husse när han oxå ser att trots att han jobbat varenda dag så har vi inget kvar efter räkningarna. Jag sitter här och har sån växande ångest över att föräldradagarna snart är slut, Matilda står inte i någon dagiskö, jag måste börja jobba och då får jag jobba när Husse är hemma, det vill säga kvällar och helger. Och då blir det att köra taxi.


Egentligen vill jag gå skola! Läsa in matte B och C, sen läsa in ekonomi på distans och kanske få ett jobb som jag tycker är intressant. Men jag vill inte ta lån! Jag har precis blivit av med min skuld hos CSN och jag vill inte ha en ny. Det var nog kämpigt att betala tillbaka 30.000 kr.

Jag brukar vara bra på att motivera mig själv och andra att hela tiden se att det finns en utväg. Men nu sitter jag där själv och har lust att skita i allt, strunta i att betala räkningarna och se hur länge jag klarar mig.


Jag vill vara med Matilda ett tag till, jag vill att hon ska bli lite större innan hon ska in på dagis. Jag vill ha den här sommaren oxå. Jag vill hinna komma på vad jag ska göra sen.

Nu blir jag så less på att bo i Kiruna. Det finns inga utbildningar här! Och jag kan inte flytta. Fan för mig att jag strulade bort en massa år på skit, istället för att utbilda mig när jag kunde och inte var tvungen att bo här. Fan för mig för att jag inte har haft några ambitioner och ork att kämpa för dem. Fan för mig för att jag trott att jag inte kan bli något.

Fan för Kiruna att det bara är den där jävla gruvan som räknas. Jag vill inte jobba där!

Fan för att vara efterklok.


Jag måste ha en plan, nu! 

 
 
En Mölnbobos Liv

En Mölnbobos Liv

27 mars 2008 22:10

Fy vad jobbigt! Det finns ingen chans att din man kan hitta något annat som han klarar av (vet inte vad felet är) där han tjänar lite mera? Eller är det kört med jobb runtom Kiruna?

Jättejobbigt när man har mycket räkningar, men prioritera alltid hyran är mitt tips. Om ni har dåligt med pengar så lyssna om ni inte kan få en liten avbetalningsplan på någon räkning, då kanske ni kommer ikapp.

http://massablaj.wordpress.com

 
Ingen bild

Kicki

28 mars 2008 09:46

Skrev om Husses jobb http://kickixkatarina.bloggagratis.se/2008/03/19/580432-husse-jobbar-nastan-gratis/
Han har sånt där nystartsjobb som grundar sig på a-kassa. Har varit sjukskriven i flera år så han hade inte så lätt att få jobb.

Vi är iallafall inte riktigt i en "Lyxfällan"-sits ännu, hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards