Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Sov som en sten

Av Kicki - 31 mars 2008 12:34

Efter min hårdstart som taxichaufför har jag sovit som en sten hela natten. Matilda vaknade vid sju och jag gav henne välling i hopp om att hon skulle somna om en stund, det gjorde hon! Jag fick ligga och dra mig till nio iallafall. 


Idag ska vi till BVC för ettårskontrollen. Då blir det även en spruta i benet, och det är aldrig kul. Men hon är så duktig, så det går säkert bra den här gången oxå.

Jag skulle oxå behöva en läkarkontroll, känner jag. Min rygg har pajat igen, innan jag började jobba. Men det var inte så skönt att sitta och köra i slutet på andra skiftet. Jag försökte hitta bekväma ställningar, och det var svårt. Nu gör jag situps varje morgon så att jag ska få magstöd och skona min stackars rygg. Jag försöker sluta böja på ryggen och går ner på huk istället. När jag bär Matilda får hon ligga över axeln som en annan spädis, men hon tycker det är kul. Som tur är. Jag kan inte hålla henne rakt framför mig långa stunder, och då får jag hålla henne så nära kroppen som möjligt. 

Jag gör även lite andra gymnastikövningar, då jag ligger på mage på golvet och håller upp överkroppen med armarna. Jag sträcker sakta på armarna till jag kan ha dem raka, och så gör jag så några gånger. Då känns det bättre i ryggen en stund.

Nu ska vi ut på promenad och jag ska lämna in redovisningen för helgens arbete, innan det är dags för BVC-besök.


Jag känner mig så bra inombords nu när jag har jobbat litegrann! Jag hoppas att min chef blir nöjd med min insats och att jag får fortsätta köra. På något konstigt vis längtar jag till nästa pass. Haha!

Verkligen skumt... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 2 december 2008 21:14

Jag är aldrig ute i tid när det gäller julklappar. Jag har nog aldrig varit det heller. Varje år tänker jag samma sak, att jag ska ha en lista för alla jag brukar köpa julklappar till (det är inte så många) och under året skriva upp idéer jag får. Fö...

Av Kicki - 28 november 2008 22:00

Nu finns hela min bröstförminskningshistoria på min nya blogg http://karoos.blogg.se ...

Av Kicki - 26 november 2008 13:24

Jag gjorde en ny blogg. Se den här: http://karoos.blogg.se/

Av Kicki - 26 november 2008 11:25

Igårkväll ställde jag alarm på 07:30. Imorse när alarmet ringde, snoozade jag en gång och steg sen upp. Kände mig ovanligt pigg. Tittade på klockan i köket som stod på 09:16 och klockan vid teven stod på 09:16. Mobiltelefonen sa dock 07:54 och när ja...

Av Kicki - 22 november 2008 14:23

Jag tycker att vintern har skött sig riktigt bra iår. Det har blivit kallt, sakta med säkert, kommit lite snö, blivit ännu kallare och nu snöar det ordentligt. Det måste vara kallt först, så att backen och sjöarna fryser ordentligt. Sen kan snön komm...

Ovido - Quiz & Flashcards